اتاق كودك و دكوراسيون اتاق كودك اتاق كودك و دكوراسيون اتاق كودك .

اتاق كودك و دكوراسيون اتاق كودك

انتخاب رنگ اتاق كودك براساس روانشناسي رنگ ها چيست

انتخاب رنگ اتاق كودك

هنگام انتخاب رنگ اتاق كودك همه ما بر اساس سليقه خود كه چه رنگي را بيشتر دوست داريم رنگ ديوار را انتخاب مي‌كنيم كه البته به خاطر علاقه ما به آن رنگ بيشتر مواقع هم از تصميم خود راضي هستيم.

اما بايد بدانيم كه رنگها تاثيرات متفاوتي روي بدن و ذهن انسان مي‌گذارد براي همين انتخاب رنگ اتاق خواب كودك اهميت زيادي پيدا مي‌كند. هيچ پدر مادري نمي خواهد كودكش دچار اختلالات رفتاري شود پس بايد به همه نكات ريز براي انتخاب رنگ اتاقش دقت كنند.در اين مطلب تاثير رنگ‌هاي مختلف را روي شخصيت كودك به طور خلاصه مي گويم و اميدوارم اگر قرار باشد رنگ اتاق كودكتان را انتخاب كنيد فقط به سليقه خودتان فكر نكنيد.

رنگ‌هاي گرم

رنگ اتاق كودك

رنگ‌هاي گرم معمولا كودك را پر انرژي و ذهنش را فعال مي‌كند. اين رنگ‌ها فضارا بزرگ و احساس امنيت به كودك مي‌دهد. اين رنگ‌ها آرام بخش نيستند و بنابراين براي خواب خوب نيستند، به خصوص كه تاثير آنها روي انرژي كودك زياد است و احتمالا باعث بدخوابي و بيخوابي آنها مي‌شود.

نارنجي

دكور و رنگ نارنجي اتاق كودك

نارنجي گرم و دلنشين ارتباطات اجتماعي كودك را تقويت مي‌كند. اما استفاده زياد از اين رنگ در اتاق خواب ممكن كودكتان را به يك كودك پيش‌فعال تبديل كند. شايد اين رنگ براي كلاس درس و مهد كودك گزينه بهتري باشد.

زرد

زرد براي اتاق كودك

زرد هم از آن دسته رنگ‌هاي گرم است كه نور اتاق را زياد و احساس شادي را بيشتر مي‌كند. بستگي به ميزان پررنگي و يا كم‌رنگي رنگ زرد پر‌رنگ يا ليمويي تمركز را بالا مي‌برد درحاليكه زرد كم‌رنگ عملكرد حافظه را بهتر مي‌كند

قرمز

تركيب قرمز و ابي براي اتاق كودك

قرمز از آن رنگهايي است كه به هيچ وجه براي اتاق كودك پيشنهاد نمي‌شود. به اين دليل كه اين رنگ ارتباط زيادي با خشونت و تحريكات عصبي و مانع تمركز مي‌شود و حتي باعث سردرد مي‌گردد. اما اگر اين رنگ به درستي با رنگ‌هاي ديگر تركيب شود تاثيرات مثبتي مثل افزايش انرژي و حتي افزايش تمايلات ورزشي مي‌شود.

صورتي

اتاق كودك صورتي

دكور صورتي كامل مثل اين عكس ممكن است در نگاه اول زيبا به نظر برسد اما به شدت خسته كننده مي‌شود. بهترين راه تركيب رنگ صورتي با رنگ هاي ديگر است.

صورتي هميشه در همه جاي زمين يك رنگ دخترانه به حساب مي‌آمد. دليلش هم اين است كه صورتي يك رنگ آرام‌بخش است و احساسات انسان را برمي‌انگيزد. با همه اينكه يك رنگ كاملا آرامش بخش است ميزان زياد آن باعث افزايش عصبانيت و هيجان كاذب مي‌شود. اين رنگ را با رنگ‌ سفيد براي اتاق دختر كوچولو تركيب كنيد.

رنگ‌هاي سرد

رنگ هاي سرد براي اتاق كودك

رنگهاي سرد برخلاف رنگ‌هاي گرم يك فضا آرام و ساكت ايجاد مي‌كنند. اگر ميزان آن زياد باشد باعث ايجاد حس افسردگي و دلتنگي مي‌شود.

آبي

رنگ آبي آسماني اتاق كودك

آبي برخلاف قرمز رنگ آرام بودن است. فشار خون را پايين مي‌آورد و خشونت را كم مي كند. اگر در آب و هواي گرم زندگي مي‌كنيد رنگ آبي خنكي بيشتري به اتاق مي‌دهد. همچنين رنگ آبي برخلاف قرمز و نارنجي اشتها را هم كم مي‌كند و مانع پرخوري مي‌شود. رنگ آبي را با سفيد تركيب كنيد تا اتاق بيش‌از حد افسرده و سرد نباشد.

سبز

كاغذ ديواري سبز براي اتاق كودك

سبز رنگ آرام و دلپذير است كه كم پيش مي‌آيد در مورد ان اشتباه كنيد. رنگ سبز با طبيعت و سلامتي گره خورده و احساس خوب و آرام بخشي به بدن مي دهد. سبز تمركز را بالا مي‌برد و برخي مطالعات نشان داده است كه رنگ سبز تمايل به يادگيري و خواندن را بيشتر مي‌كند. اين رنگ براي اتاق كودك گزينه بسيار مناسبي است اگر بخواهيد يك كودك زرنگ و درس خوان و عاشق طبيعت داشته باشيد.

بنفش

رنگ بنفش براي اتاق كودك

بنفش به نسبت آنكه به آبي و يا قرمز نزديك باشد خصوصيات آنها را منتقل مي‌كند. اين رنگ همچنين يك حس رويا و جادو به انسان ‌مي‌دهد و اگر به دنبال فضاي جادويي هستيد بنفش همان رنگ است. اين رنگ با وفاداري و وظيفه‌شناسي ارتباط دارد. بنفش روشن و ياسي حس آرامش دارد و بنفش تيره فضاي اتاق را لوكس و تجملي مي‌كند.

سفيد

اتاق كودك با رنگ سفيد

رنگ سفيد خالي يك فضاي روحاني و در عين حال دلباز به اتاق مي‌دهد. اين رنگ همچنين در طراحي‌هاي داخلي مدرن بسيار استفاده مي‌شود اما به تنهايي بعد از يك مدت خسته‌كننده مي‌شود كمي از رنگ‌هاي گرم در دكوراسيون وسايل اتاق استفاده كنيد. كمي صورتي و آبي وبنفش با سفيد زيبايي دلنشيني به اتاق كودك مي‌دهد.

طوسي

اتاق طوسي براي كودك

هرچند رنگ طوسي بيشتر به عنوان يك رنگ سرد افسرده ومات شناخته شده‌است اما اين رنگ ويژگي‌هاي ديگري نيز دارد مثل حس آرامش و تفكر. رنگ طوسي ذهن را به فكر كردن تشويق مي‌كند. اما حس تنهايي را هم در كودك زياد مي‌كند. در واقع مي توان گفت رنگ فيلسوفان است. زرد و رنگهاي گرم زيبايي خاصي به رنگ طوسي مي‌دهد.

سياه

اتاق كودك با كاغذ ديواري سياه

رنگ سياه اغلب در وسايل اتاق استفاده مي‌شود تا رنگ ديوارها. معمولا وسايل سياه با رنگ‌سفيد و يا رنگهاي روشن ديوار تركيب خوبي از آب در مي‌آيد. براي اتاق كودك اصلا گزينه خوبي نيست. اما براي اتاق‌هاي ديگر اگر پنجره‌هاي بزرگ باشد و تنها از سايه روشن سياه در برخي ديوارها استفاده شود فضاي مدرني ايجاد مي‌كند.

قهوه‌اي

اتاق كودك با دكور قهوه اي

رنگ خاك و طبيعيت، براي اتاق كودك رنگ مناسبي است. سعي كنيد از تركيب قهوه‌اي روشن و تيره استفاده كنيد تا همه چيز يك دست و يكنواخت نشود. رنگ قهوه‌اي و كرم رنگ تعادل‌اند به خصوص براي كمتر كثيف شدن اتاق كودك گزينه عالي اي است.

اين تاثيرات رنگ ها فقط براي كودكان نيست بزرگتر ها هم مي توانند به شدت اتحت تاثيررنگ اتاق قرار بگيرند. بزرگترها مي توانند رنگ اتاق خواب خود را هم بر اساس روانشناسي رنگ ها انتخاب كنند اما چون اين مسئله براي كودك در حال رشد بيشتر و مهم تر است بايد دقت بيشتري در تزئين و رنگ اتاق او داشته باشيم.


برچسب: ، 13ايده در رنگ آميزي و طراحي اتاق خواب، اتاق كودك و دكوراسيون اتاق كودك، ديزايين اتاق نوزاد، چگونه رنگ اتاق خود را انتخاب كنيم، چگونه يك اتاق را رنگ كنيم،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۰۶:۵۰ توسط:faezeh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :